Already a Voltie? Sign in!

Escape to Voltra!

Join for free

Forums Games Switch Games

Donator — Troglodyte Posted 2 weeks ago

Particularly spooky ones.
Suggest some to me.

I recently got a switch lite and i'm on the hunt for some games.
My priority list is Hyrule Warriors and Splatoon 2, but I want some spooks to play.

Preferably single player. I'm already eyeing up Dead by Daylight. I have it for the pc but my pc is unable to run much anymore and I need my fix.

Report

Donator — She/her Posted 2 weeks ago


I don't have any spooky ones to recommend but I am currently playing Fire Emblem and I'm really enjoying it. It's a turn based tacts game with a story.

Report

Donator — Troglodyte Posted 2 weeks ago

@Totalanimefan:
mm, yes. I have a few friends who play that game and are into fire emblem.
I'm considering it lol

Report

Donator — She/her Posted 2 weeks ago


@Vermii: Maybe you could borrow it off them? It's very good.

Report

Donator — Troglodyte Posted 2 weeks ago

@Totalanimefan:
if only lol. all of us live in different cities.

Report

Donator — She/her Posted 2 weeks ago


@Vermii: RIP I guess you are gonna have to buy it. Maybe on Black Friday?

Report
By Ghost
@me
I'm friendly and will chat with anyone!

Donator — Miz/Mizzy Posted 2 weeks ago
@Vermii:

The 3 I'd like to suggest are Bendy & The Ink Machine, Outlast or Amnesia
Report

Moderator — Female Posted 2 weeks ago



@Vermii: Crypt of the Necrodancer could technically fit for 'spooky' ... ish?
//shrugs

also, why go for lite? DX
Even that thing is suffering from Joycon drift, which sucks because they're not detachable.


♯ Lay on a field of green | with Mother Eve | with Father Pine reaching high | Look at yourself in the eyes of aye-aye | Unfolding rendezvous ♯
Report

Donator — Troglodyte Posted 2 weeks ago

@Totalanimefan:
Maybe. Still on the fence. I've heard tons of good things about but it still doesn't quite call out to me.

@mizuie:
Ah yes, i've played those three on pc lol.

@Amber Lynne:
I had to look up what joycon drift was lmao.

I bought the lite because it was suggested to me by friends. I didnt want to go thru the hassle of buying a tv also.

Lmao


Report

Moderator — Female Posted 2 weeks ago



@Vermii: You.... didn't need to have a TV for the normal Switch. ^ ^;;
The main difference is that the lite does NOT have removable joycons, as far as I'm aware.
I play my switch without a TV primarily (Although I do enjoy the option to put it on the TV if I so desire)
It's a handheld console like a 3DS. No TV needed. Not even to charge it.


♯ Lay on a field of green | with Mother Eve | with Father Pine reaching high | Look at yourself in the eyes of aye-aye | Unfolding rendezvous ♯
Report

Donator — Troglodyte Posted 2 weeks ago

@Amber Lynne:
Yeah but why get a console that's meant to be played on the TV even some of the time when I can get a console that doesn't even care about that component for cheaper!

It's like when the 2DS came out and I just got that instead cause I knew i'd never use the 3D function.

Report

Moderator — Female Posted 2 weeks ago



@Vermii: meant to be played on the TV...? wut?
It's a handheld console with the option to put it on the TV.

Beyond that, I really hope they fixed the drift with the Lites. DX It would really suck for you to be hit with that on a thing that you can't detach them.
And sadly, I don't know of any tips to prevent it.

BUT
I have heard that you can clean it out with... fuck, I want to say either alcohol or acetone if you're VERY careful. But you risk ruining the joycon doing that (or in your case, your system). So... there's that, I guess? DX

(Joycons are stupid expensive on their own, so meh? lol)


♯ Lay on a field of green | with Mother Eve | with Father Pine reaching high | Look at yourself in the eyes of aye-aye | Unfolding rendezvous ♯
Report

Donator — Troglodyte Posted 2 weeks ago

@Amber Lynne:
I said some of the time.
It's a some of the time versus a not at all thing and the not at all comes with a cheaper price lmao.

I'll look into this lol. I have friends with switches and I have never heard of this issue but I'm sure if the time comes we could figure it out.

Report

Donator Posted 2 weeks ago
@Vermii:

i wanna know some spooky games too! i play overwatch and minecraft xD
Report

Moderator — Female Posted 2 weeks ago



@Vermii: It's very possible that they have new switches. As far as I'm aware, the newer models for the joycons haven't really been having the drift issue. Which would be part of the reason why it hasn't been encountered, I think.
I dunno, going off of what I've read online. ^ ^;;

Anyway!
The switch has fantastic and awesome games~<3
If you like rhythm, I strongly suggest crypt (I mentioned it above)
It's got a dark theme/story to it (well... dark-ish) but it's nothing too bad or dark or whatever.


♯ Lay on a field of green | with Mother Eve | with Father Pine reaching high | Look at yourself in the eyes of aye-aye | Unfolding rendezvous ♯
Report

Donator — Troglodyte Posted 2 weeks ago

@Dimples:
i can still run overwatch fairly ok on pc so i probably won't be getting that game again lmao.
especially not when ow2 is apparently on the way.

not sure i'd even bother with that lmao.

@Amber Lynne:
I dunno, i'd have to ask when they got them lol.
As far as I know, they've had them for a while, but they could still be fairly recent.

I've heard of Crypt of the Necrodancer. I have friends who've played it.
I've considered it but I dunno. I'll have to take a peak again.

Report

Moderator — Female Posted 2 weeks ago



@Vermii: If you like simple rhythm games, it's definitely one I'd recommend.
Or Cadence of Hyrule, if you want an easier version (With a Zelda coat of paint, lol)


♯ Lay on a field of green | with Mother Eve | with Father Pine reaching high | Look at yourself in the eyes of aye-aye | Unfolding rendezvous ♯
Report
My Youtube. I upload Tuesdays

Ping me. always
ALWAYS looking for art of my Characters
If you do art, hmu with prices

Donator — Miz/Mizzy Posted 2 weeks ago
@Vermii:
Same same ouo!!
I only recently played them via my friends Switch
I enjoyed Amnesia on it & One night I played Bandy laying down & it was fun ouo
Report

toyhou.se
furaffinity
twitter

Donator — Troglodyte Posted 2 weeks ago

@Amber Lynne:
Thanks for the suggestions, i will consider them!

@mizuie:
Yeah, Bendy is fun!
I didn't get to finish all of it yet. I remember streaming it when i played tho and my friends screaming at me cause i kept missing a thing. Lmaooo

Report

Donator — She/They Posted 2 weeks ago


This may not be your style if you like spooky, but I'd recommend Cat Tails. It's a cute little game based off Warrior cats, also kind of Harvest Moon-ish. It's cheap and fun and relaxing. It's an indie game so the graphics aren't anything to write home about, but its' cute and endearing.

Report

You must be logged in to post

Login now to reply
Don't have an account? Sign up for free!
Having you as a Voltie would be awesome.

Don't want to see the ads? You can purchase a "TV Head" from Ohm-My-Gosh Imports.